سئو داخلی چیست؟

nav-icon
close
صفحه اصلی بلاگ سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی اقداماتی است که برای بهینه‌سازی محتوای صفحه برای موتورهای جست‌وجو و کاربران انجام می‌گیرد
سئو داخلی چیست؟

سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو به سئو آن پیج و آف پیج تقسیم می‌شود. سئو داخلی اقداماتی است که برای بهینه‌سازی محتوای صفحه برای موتورهای جست‌وجو و کاربران انجام می‌گیرد. سئو آن پیج مرسوم شامل بهینه‌سازی تگ‌های عنوان، محتوا، لینک‌های داخلی و URLها است و با سئوی خارجی که سیگنال‌های خارج وب‌سایت مانند بک‌لینک را بهینه می‌کند، تفاوت‌های اساسی دارد.

 

مراحل سئو سایت چگونه است؟

بهینه‌سازی سایت، فرایندی مستمر و زمان‌بر است. هر سایت برای موفق بودن در سئو نیازمند 3 بخش اصلی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

 

سئو تکنیکال

برای شروع فعالیت‌های بازاریابی آنلاین قبل از هرچیز نیاز به بستری قدرتمند و استاندارد خواهیم داشت. مواردی همچون استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی سایت، بهینه‌سازی سرعت سایت و مواردی از این دست در بخش سئو تکنیکال طبقه‌بندی می‌شوند.

 

سئو تکنیکال- تیک تاک وب

 

بازاریابی محتوا (Seo On Page)

بدون ایجاد محتوای جذاب و درگیرکننده، موفقیت در سئو غیرممکن است. فعالیت‌هایی مانند: تدوین استراتژی محتوا، شناسایی کلمات کلیدی، تولید محتوای جذاب، برچسب‌گذاری، لینک‌سازی داخلی و… در این بخش طبقه‌بندی می‌شوند.

 

لینک‌سازی هدفمند

هرچند رعایت استاندارهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند می‌تواند شما را به صفحه اول نتایج جست‌وجو نزدیک کند، اما جهت موفقیت در رقابت با سایت‌های قدیمی‌تر، به لینک‌سازی خارجی نیاز داریم. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، کامنت مارکتینگ، خرید بک‌لینک و… را سئو خارجی یا Seo On Page می‌نامیم.

 

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی به کلیه اقداماتی گفته می شود که می توان مستقیماً در داخل وب سایت به منظور ارتقاء رتبه خود در نتایج گوگل انجام داد. نمونه هایی از این موارد شامل اقدامات برای بهینه سازی محتوا یا بهبود برچسب های توضیحات متا و عنوان است. برعکس، سئو خارجی به بک لینک و سیگنال های دیگر اشاره دارد. بهنیه سازی سئو داخلی نیاز موثر به ترکیبی از چندین عامل نیاز دارد.

اگر قصد بهبود عملکرد خود را به صورت ساختارمند دارید، دو نکته مهم وجود دارد: تجزیه و تحلیل و نظارت منظم. اگر فرآیند در جهت دستیابی به اهداف نباشد و بر اساس ارزیابی دقیق مسائل اساسی ایجاد نشود، بهینه سازی ساختار یا محتوای یک وب سایت سود کمی دارد.

 

سئو داخلی چیست؟

 

نقش سئو داخلی در بهینه سازی چیست؟

تا زمانی‌که داخل سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت سئو خارجی نتیجه بخش باشد. بنابراین بهینه سازی سایت باید از داخل سایت شروع شود، پس از اینکه وضعیت داخل سایت به وضعیت مناسبی رسید نوبت به سئو خارجی می‌رسد. زمانی که کارشناسان وب24 به بررسی سایت‌های مشتریان می‌پردازند، مشاهده می‌کنند اغلب سایت‌ها حتی سایت‌های بزرگ و مشهور کشور در بخش داخلی خطاهای بسیاری دارند که پیش از هر اقدامی باید این مشکلات اصلاح شود و پس از آن به سراغ سایر تکنیک‌های سئو برویم. اهمیت این موضوع از آنجا آشکار می‌شود که تا مشکلات داخلی سئو برطرف نشود کلیه اقدامات خارجی بی اثر و یا اگر نخواهیم اغراق کنیم کم اثر خواهد بود. 

 

تفاوت سئو off page و سئو on page چیست؟

تمام عامل‌های موثر در سئو آن پیج یا سئو داخلی مربوط به المان‌های موجود در داخل وب سایت شما می‌شوند. عامل‌های On page شامل ساختار فنی (کیفیت کدنویسی)، محتوای نوشتاری و دیداری و کاربر پسند بودن وب سایت شما می‌شوند.

در نقطه‌ی مقابل عامل‌های Off-page مربوط به مواردی هستند که در خارج سایت شماانجام می شود، همانند لینک‌سازی خارجی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های بازاریابی دیگر.

 

تفاوت سئو off page و سئو on page چیست؟

 

مزایای سئو داخلی برای کسب و کار اینترنتی

سئو داخلی یا آن‌پیج سئو مزایا و منافع مختلفی برای وب‌سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی دارد و به دلیل داشتن همین مزایا می‌تواند جایگاه خوبی را برای سایت شما رقم بزند. در ادامه این بخش از مقاله به چند مورد از مهم‌ترین مزایای این مفهوم اشاره شده است:

 

  1. بهبود رتبه صفحات سایت در بین نتایج جستجو

یکی از مهم‌ترین مزایای سئوی داخلی، این است که موجب بهبود رتبه صفحات سایت در بین نتایج جستجو می‌شود. بسیاری از متخصصان سئو و محتوا بر این باور هستند که هیچ چیز مثل سئوی داخلی نمی‌تواند روی رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. خزنده‌های گوگل هم بیش از هر چیز دیگر به این نوع از سئو اهمیت می‌دهند و برای آن ارزش بالایی قائل هستند. وقتی رتبه سایت در موتورهای جستجو بهبود یابد، مخاطبان بالقوه بیشتری وارد سایت شما می‌شوند و با افزایش ترافیک سایت، فروش کسب و کار اینترنتی شما هم به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

 

  1. افزایش نرخ خزش سایت

منظور از خزش (Crawl)، بررسی و ارزیابی سایت شما توسط خزنده‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو است. این خزنده‌ها در واقع یک سری ربات هستند که وارد صفحات سایت شما می‌شوند و آن‌ها را بررسی، ایندکس و رتبه‌بندی می‌کنند. این خزنده‌ها می‌توانند محتوای سایت‌های مختلف را با هم مقایسه و در پایان برای تعیین رتبه و جایگاه آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وقتی شما به سئوی آن‌پیج اهمیت می‌دهید و محتوای صفحات سایت خود را سئو می‌کنید، در واقع به خزنده‌های موتورهای جستجو اجازه می‌دهید که از چند و چون کار شما سر دربیاورند و برای تعیین رتبه سایت شما خیلی راحت‌تر تصمیم بگیرند. وقتی سئوی داخلی به صورت درست و اصولی انجام شود، خزنده‌ها خیلی راحت از حوزه کاری و چیستی محتوای شما باخبر می‌شوند. این خزنده‌ها بسیار سخت‌گیر هستند و از این رو شما برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو باید به سئوی آن‌پیج اهمیت زیادی بدهید.

 

  1. افزایش ترافیک ارگانیک

یکی از مهم‌ترین کارهایی که مدیران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باید انجام دهند این است که ورودی سایت خود را افزایش دهند؛ زیرا اگر کسی وارد سایت شما نشود، هیچ فروشی صورت نخواهد گرفت. از طرفی هر چه ترافیک سایت بالاتر باشد، احتمال خرید از شما هم بیشتر می‌شود. یک قاعده مهم در بین کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد که می‌گوید: «کسب و کاری که مخاطب دارد، درآمد هم دارد.» بنابراین برای افزایش ترافیک سایت، لازم است که مراقب سئوی داخلی سایت خود باشید و به آن اهمیت بدهید.

 

افزایش ترافیک ارگانیک

  1. دادن ارزش بلندمدت و پایدار به صفحات سایت

بسیاری از کسب و کارها تصور می‌کنند که با سرمایه‌گذاری رو تبلیغات می‌توانند خیلی راحت به اهداف خودشان برسند. همانطور که می‌دانید تبلیغات واقعاً عالی و تأثیرگذار است ولی مشکلی که دارد این است که تأثیر کوتاه‌مدت دارد و نمی‌توان با استفاده از تبلیغات به ارزش بلندمدت دست پیدا کرد. برای رسیدن به ارزش پایدار و بلندمدت باید از محتوای ناب و سئوی داخلی کمک گرفت.

بنابراین در صورتی که برای کسب و کار اینترنتی خود وب‌سایت طراحی کرده‌اید هم از وب‌سایت و هم از تبلیغات کمک بگیرید ولی برای رسیدن به ارزش بلندمدت هیچ چاره‌ای به جز استفاده از آن‌پیج سئو و محتوای یونیک ندارید.

 

  1. افزایش سرعت سایت

یکی از بخش‌های مهم و اساسی سئوی آن‌پیج، سرعت سایت است. اگر قرار باشد که مخاطب برای رسیدن به محتوای سایت شما معطل شود و محتوا در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار او قرار نگیرد، قطعاً سایت شما را ترک می‌کند و تجربه بدی که در ذهن او نسبت به سایت شما شکل گرفته باعث بدبینی او به کسب و کار شما خواهد شد. اگر به اصول و قواعد سئو داخلی پایبند هستید، مطمئن باشید که سرعت سایت خود را افزایش می‌دهید و مخاطبان به خاطر این سرعت بالا شما را تحسین خواهند کرد.

 

  1. افزایش آگاهی مخاطبان از برند

همان طور که پیش از این بیان کردیم سئوی داخلی باعث می‌شود که رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهبود یابد و خیلی راحت در صفحه نخست نتایج جستجو جای بگیرید. وقتی وارد صفحه اول نتایج جستجو شوید، مخاطبان بالقوه خیلی راحت می‌توانند شما را ببینند و با وب‌سایت و کسب و کار اینترنتی شما آشنا شوند. اینجاست که میزان آگاهی مخاطبان بالقوه از برند شما افزایش می‌یابد.

مطالعات نشان داده است که وقتی مخاطبان نام یک برند را شنیده باشند، احتمال خرید آن‌ها از این برند خیلی بالا می‌رود. به همین خاطر است که شما به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کار اینترنتی باید بتوانید وب‌سایت خود را به کمک آن‌پیج سئو وارد صفحه اول نتایج جستجو کنید و از مزایای حضور در این جایگاه بهره‌مند شوید.

 

فاکتور های مؤثر بر سئو داخلی و رتبه بندی گوگل

کلمه کلیدی در تگ عنوان:

تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای صفحه است، درنتیجه سیگنال قوی در سئو page-on ارسال می‌کند.

شروع تگ عنوان با کلمه کلیدی:

بر مبنای مطالعات Moz ، تگ عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می‌شود در مقایسه با تگ عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن قرار دارد، از کارایی بهتری برخوردار است.

کلمه کلیدی در تگ توضیحات:

این هم نشانه دیگر مرتبط بودن عنوان ذکر شده با بحث مقاله است و شما را متمایز می‌سازد.

وجود کلمه کلیدی در تگ H1:

تگ H1 دومین تگ عنوان است که سیگنال مرتبط بودن را به گوگل (Google) ارسال می‌کند.

 

وجود کلمه کلیدی در تگ H1:

 

انتخاب صحیح کلمه کلیدی

کلمه کلیدی عبارتی است که بیشترین استفاده از آن در متن شده و انتخاب کلمه کلیدی که بیشتر از سایر کلمات مورداستفاده قرارگرفته، نشانه مرتبط بودن است.

طول محتوا:

محتوایی که کلمات بیشتری دارد می‌تواند سطح گسترده‌تری را پوشش دهد و به مقالات سطحی و کوتاه ارجحیت دارد.

تراکم کلمه کلیدی:

تراکم کلمه کلیدی مبنایی است که گوگل (Google) از آن برای انتخاب عنوان صفحه استفاده می‌کند. اما استفاده بیش‌ازحد می‌تواند به شما آسیب برساند.

پنهان‌سازی معنایی کلمه کلیدی در محتوا (LSI):

LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می‌کند معنی کلماتی که بیش از یک معنی دارند را بتواند استخراج کند. وجود یا عدم وجود LSI نشانه کیفیت محتوا است.

کلمات کلیدی LSI در عنوان و تگ توضیحات:

به‌عنوان محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در صفحه تگ متا به گوگل (Google) در تشخیص بین مترادف‌ها کمک می‌کند. همچنین به‌عنوان یک نشانه مرتبط بودن هم هست.

سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML:

هم گوگل (Google) و هم بینگ (Bing) از سرعت بارگذاری صفحه به‌عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. ربات های موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند سرعت سایت شما را بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل‌ها تخمین بزنند.

محتوای تکراری:

محتوای یکسان در همان سایت می‌تواند روی دید موتورهای جستجو نسبت به آن سایت تأثیر منفی داشته باشد.

 

محتوای تکراری:

 

سرعت بارگذاری صفحه از طریق کروم:

ممکن است گوگل از داده‌های کاربران کروم (Chrome) برای کنترل بهتر سرعت صفحه استفاده کند و بهتر است شما برای افزایش سرعت سایت از CDN استفاده کنید.

بهینه‌سازی تصاویر:

تصاویر page-on سیگنال مرتبط بودن مهمی از طریق نام فایلش، متن Alt ، عنوان، توضیحات و تیتر به موتورهای جستجو ارسال می‌کند.

تأخیر در به‌روزرسانی محتوا:

در آپدیت‌های اخیر گوگل ریتم قرار دادن محتوا مخصوصاً برای جستجوهایی که حساس به زمان است، اهمیت پیدا کرده. این فاکتور بسیار حائز اهمیت است و گوگل تاریخ آخرین به‌ روز رسانی را برای صفحات خاص نشان می‌دهد.

ساختار سایت و لینک های داخلی

لینک داخلی می تواند برای راهنمایی بازدید یک ربات از سایت شما و همچنین بهینه سازی ناوبری برای کاربران واقعی استفاده شود.

ساختار منطقی و عمق خزیدن:

هدف در اینجا ساختار دقیق منوها و اطمینان از این است که سلسله مراتب وب سایت شامل بیش از چهار سطح نیست. هرچه سطوح کمتری وجود داشته باشد، ربات سریعتر می تواند به همه صفحات فرعی دسترسی پیدا کرده و آنها را کراول کند.

لینک داخلی:

لینک داخلی برای بهینه سازی سایت شما بسیار تاثیر گذار است. مهمترین موضوع در لینک سازی داخلی توزیع مناسب وزن کلمات کلیدی در سایت است. پیوند داخلی حتی می تواند در مقالات انجام شود. این نحوه مدیریت و لینک جویس در یک حوزه را تعیین می کند و می تواند به افزایش ارتباط یک صفحه فرعی در مورد یک کلمه کلیدی خاص کمک کند.

جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری:

محتوای تکراری یک خطای نسبتاً متداول است که بر سئو سایت تأثیر منفی می گذارد. اگر به الگوریتم گوگل پاندا نگاه کنید می توانید متوجه شوید که گوگل سایت هایی که بر اساس محتوای تکراری بنا شده است را مجازات می کند. Double page به معنای دو صفحه با همان محتوای است. کاری که شما باید در این مورد انجام دهید این است که محتوای تکراری را حذف کنید، این صفحات را از ایندکس خارج کرده و از برچسب "rel canonical" استفاده کنید. راه های اجتناب از محتوای تکراری شامل استفاده مناسب از تگ کنونیکال یا اختصاص صفحات با ویژگی noindex است.

ساختار url

این جنبه شامل بررسی اینکه آیا از URL های مناسب و سئو فرندلی استفاده می شود یا خیر و آیا URL های موجود از نظر منطقی به یکدیگر مرتبط هستند یا خیر. طول URL را می توان به عنوان بخشی از سئو داخلی در نظر گرفت. همچنین وجود کلمه کلیدی در URL تاثیر مثبت دارد.

 

ساختار url

 

تمرکز

صفحاتی که حاوی محتوای مفید خاصی نیستند و ارزشی برای کاربر و موتور جست و جو ندارند، باید نوایندکس شوند که از قرار گرفتن آنها در نتایج جستجو جلوگیری می کند.

 

محتوای منحصربه‌فرد در سئو داخلی

منظور از منحصربه‌فرد بودن این نیست که فقط «محتوای تکراری» (Duplicate Content) در وب‌سایت خود قرار ندهید. منظور این است که محتوای شما، همان موارد قبلی که در حال حاضر وجود دارند را بازگو نکند و موضوعی جدید را دربرداشته باشند. نمونه‌هایی از موضوعات جدید شامل موارد زیر می‌شود.

  • توصیه یا استراتژی جدید
  • فهرست بهتری از منابع
  • طراحی و تجربه کاربری قوی
  • مطالعه موردی جدید
  • فرآیند گام به گام ساده شده

برای مثال با جستجوی کلمه کلیدی «چک لیست سئو» مطلبی به عنوان «Featured Snippet» نمایش داده شده است. علت این امر استفاده مکرر از کلمه کلیدی در مطلب چک لیست سئو نیست، بلکه منحصربه‌فرد بودن مطلب و طرح نکات، استراتژی‌ها و نمونه‌های زیادی در آن (که در مطالب سایرین یافت نمی‌شود)، علت این امر است.

 

تکنیک‌های سئو سایت

در این بخش تکنیک‌های قابل اجرا در سئو داخلی بیان می‌شوند. این تکنیک‌ها قادرند ترافیک سایت را به‌شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند.

 

بهینه‌سازی سایت برای RankBrain گوگل

استفاده از این الگوریتم، نحوه تعامل شما با دیگر نتایج را در صفحه اول اندازه‌گیری می‌کند. کارکرد آن به‌این صورت است که ابتدا کاربر، کلمه کلیدی را در کادر جست‌وجو تایپ می‌کند و برنامه RankBrain، آن را به کانسپت‌هایی تبدیل می‌کند، سپس این کانسپت‌ها نتایجی را به کاربر نشان می‌دهد. درصورت رضایت کاربر از نتیجه نشان‌داده شده، به رتبه آن اضافه و در صورت عدم رضایت کاربر، از رتبه آن کم می‌شود. میزان رضایتمندی کاربران با میزان رضایتمندی گوگل از سایت، ارتباط مستقیم دارد.

 

بهینه‌سازی سایت برای RankBrain گوگل

یافتن کلمات کلیدی در شبکه‌های اجتماعی

هرچند یک بار، مسائل و موضوعاتی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شوند و مردم به آنها علاقه‌مندی بیشتری نشان می‌دهند. با اطلاع از این موضوعات به راحتی می‌توان برای سایت محتوای جدید و جذاب تولید کرد. همچنین می‌توان از نظرات و واکنش‌های متفاوت کاربران نیز برای تولید محتوا استفاده نمود.

 

به‌روزرسانی و انتشار مجدد محتوای قدیمی

همیشه لازم نیست محتوای جدید برای سایت ایجاد شود. می‌توان مطالب قدیمی را با اندکی تغییر به‌روزرسانی کرد. موتور جست‌وجو متوجه تغییرات مثبت خواهد شد و در صفحه نتایج به آن رنک بهتری خواهد داد.

 

یافتن بهترین کلمات کلیدی

می‌توان از سایر رقبا که برای استفاده از این کلمات، رتبه کسب کرده‌اند، الگو گرفت. به این صورت که سایتی که اکنون در گوگل به‌خوبی رتبه گرفته است را پیدا کرده و سپس با مهندسی معکوس به اینکه در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند، پی می‌بریم. بعد از پیدا کردن سایت موردنظر می توانید داده‌های کلمه کلیدی آن را در سایت هایی مانند SEMRush یا Spyfu استخراج کنید. البته باید به این نکته توجه داشت که همیشه همه کلمات کلیدی پیشنهادی، برای سایت شما مناسب نیست.

 

یافتن بهترین کلمات کلیدی

بهینه‌سازی محتوا برای به اشتراک‌ گذاری

تنها با به اشتراک‌ گذاشتن محتوا می‌توان برای آن از گوگل رتبه کسب کرد. جهت به‌اشتراک گذاری حداکثری محتوا، باید به موارد زیر توجه کرد:

  • استفاده از اعداد در عنوان
  • استفاده از براکت در عنوان
  • استفاده از url های کوتاه
  • استفاده از url های توصیفی
  • اعتبار بخشیدن به محتوا با استفاده از تصاویر حرفه‌ای
  • استفاده از جملات کوتاه
  • تولید محتوای کاربردی
  • استفاده از اینفوگرافی در متن و…
  • تولید محتوای نسبتا طولانی

به نظر موتور جست‌وجوی گوگل، سایتی که محتوای طولانی‌تری ایجاد کرده باشد، نسبت به سایت‌های دیگر، اطلاعات عمیق‌تر و کامل‌تری دارد. طبق بررسی‌ها، میانگین تعداد کلماتی که در صفحه اول جست‌وجوی گوگل وجود دارد، به صورت میانگین دارای ۱۸۰۰ کلمه است. به‌همین دلیل گوگل به صفحاتی که محتوای طولانی‌تری دارند، رنک بهتری می‌دهد.

 

ایجاد کلمات کلیدی

هر زمان که می‌خواهید یک تکنیک، روش یا سیستم، در هر زمینه‌ای ایجاد کنید و آن را با دیگران درمیان بگذارید، یک نام مناسب برای آن انتخاب کنید. بعد از این، درصورتی که ساخته شما حجم جست‌وجوی بالایی داشته باشد، رتبه بهتری از گوگل دریافت می‌کنید.

 

استفاده از کنسول جست‌وجوی گوگل برای رسیدن به ترافیک بیشتر

کنسول جست‌وجوی گوگل از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای سئو داخلی به‌شمار می‌رود. ابتدا لاگین کنید و بر روی  Performance  در نوار کناری کلیک کنید. سپس به دنبال آن دسته از کلمات کلیدی بگردید که در حال حاضر برای آن‌ها رتبه گرفته‌اید، یعنی کلماتی که بیشترین تاثیر را به شما می‌دهند. در کنسول جستجوی گوگل به این کلمات queries  گفته می شود.

سپس بررسی کنید که برای بعضی از بیشترین تاثیر گذاری‌ها، چه تعداد کلیک دریافت کرده‌اید. دریافت بیشترین impressions برای هریک از عبارات، باوجود تعداد کم کلیک‌ها، به این معنی است که شما پتانسیل زیادی برای کسب ترافیک این عبارت دارید. حالا چه کنیم که سایت برای این کلمه کلیدی رتبه بالاتری دریافت کند؟ در ادامه به چند نکته در این زمینه اشاره می‌کنیم:

با افزایش نرخ کلیک ورودی (Click-Through-Rate)، طبیعتا از گوگل رتبه بهتری دریافت می‌کنیم.

اضافه کرد محتوا: محتوای بیشتر با رتبه‌گیری بهتری در گوگل همراه است.

افزودن محتوای بصری و چند رسانه‌ای به مطلب: اضافه کردن ویدئو و تصویر به محتوا باعث دریافت رتبه بهتری از گوگل خواهد شد.

دریافت لینک: بدون شک بک‌لینک‌ها تاثیر بالایی در افزایش رتبه‌ محتوا دارند.

 

استفاده از کنسول جست‌وجوی گوگل برای رسیدن به ترافیک بیشتر

سخن آخر

در این مطلب از تیک تاک وب ما به  اهمیت سئو داخلی، تکنیک‌ها و فاکتورهای آن صحبت کردیم. دانستیم تا زمانی که محتوایی با ساختار و کیفیت مناسب تولید نکرده باشیم، در گوگل رتبه‌ای نخواهیم داشت. گوگل به محتوای باکیفیت اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. اگر محتوای شما کیفیت لازم را داشته باشد و راه‌حل‌های دقیق به کاربران ارائه کند، (حتی اگر از نظر سئو خارجی و لینک‌ها هم چندان قوی نباشد)، همچنان شانس بالایی برای گرفتن رتبه خوب از گوگل دارد.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاه خود را برای ما بنویسید
ارسال دیدگاه loading
دیدگاه شما پس از تایید مدیر، نمایش داده خواهد شد

دیدگاه کاربران

مشاهده دیدگاه های ثبت شده کاربران
empty تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است ..!!

جدیدترین آموزش ها

مقالات کاربردی با محوریت دانش برنامه نویسی و کدینگ